Home
VERDIENDE AANDACHT
WERK
TEAM
3
CONTACT
ENGLISH
Energize+
VERDIENDE AANDACHT
WERK
TEAM
3
CONTACT
ENGLISH
Werk
Werk
16 June 2023
Energize sluit zich aan bij Happy Horizon
Het merkactivatiebureau Energize is onderdeel geworden van de creatief digitale bureaugroep Happy Horizon en verwacht door deze combinatie verder te...
Lees meer
14 June 2023
Winnaar 360 campaign SAN awards
We hadden een geweldige avond bij de SAN Awards in Studio 21. Energize won daar voor onze PLUS Retail kerstcampagne een hele speciale Accent in de...
Lees meer
01 June 2023
De nieuwste CMOtalk episodes
In CMOtalk interviewt Klaas Weima Nederlandse én internationale Chief Marketing Officers over actuele marketingthema’s. In de podcast serie staat...
Lees meer
01 May 2023
Kwartaalwinnaar Gouden Loeki!
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal van 2023 zijn bekend. En wij zitten erbij met onze PLUS voorjaarscampagne 'Goed eten...
Lees meer
06 March 2023
Oproep deelname aan bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
Baarmoederhalskanker komt het meest voor bij vrouwen tussen de 30 en 60 jaar. Sinds 1996 worden zij iedere 5 jaar uitgenodigd voor het landelijke...
Lees meer
06 December 2022
Maak kennis met de kerstcampagne van PLUS
De kerstcampagne voor supermarktketen PLUS draait dit jaar om kennismaken. Want als we oog hebben voor elkaar, openen er nieuwe werelden en...
Lees meer
12 May 2023
2 Esprix awards voor PLUS Kerst 2022
Een mooie avond met maar liefst twee bekroningen voor de PLUS kerstcampagne 2022 die Energize ontwikkelde.Super blij mee. En dat heeft de zaal...
Lees meer
31 January 2022
Een beestachtige campagne voor Wereldvragen van WWF Rangers
WWF-Rangers, de kidsclub van WWF heeft als doel kinderen al op jonge leeftijd kennis te laten maken met de natuur zodat zij later natuurbewuste...
Lees meer
01 May 2022
Coop wordt PLUS
En dat betekent dat de winkels van Coop omgebouwd worden naar PLUS winkels. Voor iedere winkel die omgetoverd wordt is er voor de boodschappers een...
Lees meer
29 April 2022
Vier het voorjaar met PLUS met gratis Lentebloeiers
Het is lente! Geleidelijk wordt het warmer, de natuur komt tot leven en ook het humeur bloeit op. Maar het wordt dit voorjaar nog mooier, want je...
Lees meer
09 June 2022
Een SAN Accent voor PLUS
Al staat de zomer voor de deur, kijken we toch nog heel graag terug op kerst. Of beter op onze kerstcampagne voor PLUS. Want deze werd tijdens de SAN...
Lees meer
22 May 2022
De Domino Challengers dagen je uit!
Ze zijn snel, slim en super eigenwijs. Als je wilt dat ze blijven staan, vallen ze om. En als je wilt dat ze omvallen, blijven ze lekker staan. Maar...
Lees meer
25 December 2021
PLUS Kerst 2021
Juist deze kerst was het belangrijk om meer naar elkaar om te kijken en behulpzaam te zijn voor een ander. In de jaarlijkse kerstcampagne van PLUS...
Lees meer
06 September 2021
Spaar je club gezond
PLUS staat als meest verantwoorde supermarkt van Nederland altijd klaar voor de buurt. En als er een moment is om je favoriete sport- of...
Lees meer
13 July 2021
Glaspoort: glasvezel voor iedereen
Kleinere woonkernen raken echter steeds meer achterop, omdat de aanleg te duur of economisch minder interessant wordt gevonden. Tijd om daar wat aan...
Lees meer
11 August 2021
Nieuwe propositie en huisstijl voor JNF
Het JNF bestaat al 120 jaar en kent een trouwe schare donateurs. Maar voor het realiseren van de ambities van de stichting is het cruciaal om ook...
Lees meer
01 July 2021
CMOtalk slaat de vleugels uit en gaat internationaal
CMOtalk, de prijswinnende marketing podcast en het exclusieve marketingnetwerk, lanceert na zes succesvolle seizoenen de internationale show. Vanaf 1...
Lees meer
23 May 2021
Bouw je eigen EK met PLUS BRICKS
Maak je klaar voor het EK. Na negen jaar zijn we er weer bij en dat is meer dan prima. De Oranje-gekte zal hoe dan ook weer los barsten en ook PLUS...
Lees meer
10 May 2021
Hoogste tijd voor een heerlijke BBQ
4 jaar en 27 dagen getrouwd, blauwe lucht na dagen regen of je veterstrikdiploma gehaald? Er is altijd wel iets te vieren, dus maak er een feestje...
Lees meer
29 April 2021
Charlie Temple: een bril voor elk moment.
Vandaag de dag wordt een bril niet alleen gezien als iets noodzakelijks. Een bril is een manier om je outfit compleet te maken en verschillende looks...
Lees meer
20 April 2021
Workshops Aandachtsmarketing
Door uitpuilende mailboxen, ontplofte Whatsapp groepen en een overdaad aan content, is aandacht schaars. In de interactieve workshop...
Lees meer
23 March 2021
Nierstichting: Goed of zout?
Zonder dat je het door hebt, krijg je meer zout binnen dan goed is voor je nieren. Alledaagse producten bevatten vaak meer zout dan je denkt. Vaak...
Lees meer
21 March 2021
Begin het voorjaar met Lentebloeiers
We komen uit een koude, donkere winter. Tijd voor de lente, dus laten we het voorjaar extra vrolijk beginnen! Want iedereen fleurt op door die...
Lees meer
09 March 2021
Drie nieuwe klanten voor Energize
Voor het online brillenmerk Charlie Temple is de TV commercial in de maak. Met De Goede & De Stoute leggen we een stevig fundament om met...
Lees meer
08 March 2021
PLUS: Goed eten is een goed begin
Frisse energie, de ramen gaan open en iedereen is zo vrolijk. Het voorjaar voelt als een nieuw begin. In een serie van zes online video's voor de...
Lees meer
04 March 2021
Ren tegen kanker met de KWF Support Socks
Met veranderend geefgedrag van jongeren en het wegvallen van grote sponsorevenementen is er behoefte aan aanvullende nieuwe fondsenwervingsmethoden....
Lees meer
31 January 2021
Spaar supersnelle knikkers bij PLUS
Knikkeren is weer helemaal hot. Van het kijken naar races tot het bouwen van je eigen knikkerbaan. Reden voor PLUS Supermarkt om in te haken op deze...
Lees meer
04 January 2021
PLUS maakt gezond eten makkelijk
Stiekem heeft het overgrote deel van de mensen goede voornemens aan het begin van het nieuwe jaar. Zoals meer bewegen of gezonder eten. Maar moet je...
Lees meer
06 December 2020
PLUS zorgt voor een feestelijk samenzijn met kerst
Energize ontwikkelde de nieuwe online kerstcampagne waarin PLUS verhalen vertelt van busreizigers die op weg zijn naar hun (corona-proof)...
Lees meer
17 November 2020
Doneer een lampion voor een dierbare.
Heel Nederland geeft licht. Vanaf 17 november activeren we heel Nederland een lampion te doneren om steun en liefde te bieden aan iemand die...
Lees meer
26 October 2020
Het gratis PLUS Boodschappenpakket is er weer
Hij is er weer! Bij PLUS kun je weer sparen voor het gratis PLUS Boodschappenpakket ter waarde van € 50,-. Dit jaar maakt het pakket zijn entree...
Lees meer
12 October 2020
Geef een draai aan je dag met Sultana
Iets nieuws van ons voor iets nieuws van Sultana. Sultana Twist: fruitbiscuit met een vleugje groente. En 100% vegan. Dat voelt dubbel goed. Te zien...
Lees meer
21 September 2020
Waar halen ze het vandaan?
PLUS vindt goed eten belangrijk en kiest daarom voor producten die met respect voor dier, mens en milieu gemaakt worden. Daarvoor werkt zij nauw...
Lees meer
07 September 2020
Word een Buitenbaas met PLUS en Boswachter Arjan
Kinderen gaan steeds minder vaak naar buiten. Ze besteden juist meer tijd in de digitale wereld en weten daardoor minder over dieren en planten. Dat...
Lees meer
26 June 2020
Zomercampagne voor Sultana. Dat voelt goed.
Ondanks de versoepeling van de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zal de zomer er toch anders uitzien dan normaal. Nu we...
Lees meer
24 June 2020
Hoe komt jouw merk sterker uit de crisis?
De uitbraak van het coronavirus zet bedrijven onder druk, maar biedt ook veel kansen. Slimme marketeers bereiden zich nu voor op ‘het nieuwe...
Lees meer
25 May 2020
Goed eten wil je goed bereiden met de keukenhulpjes van PLUS
In de dagelijkse drukte doe jij je uiterste best om een lekkere maaltijd te maken, maar voor je het weet is je keuken een rommeltje en loopt het in...
Lees meer
28 April 2020
CetaBever Natuurlijk Effect. Houd hout hout!
De lente is in de lucht! Tijd om de tuinmeubels uit de schuur te halen en die nieuwe schutting te plaatsen. Maar dan wel met behoud van de...
Lees meer
07 April 2020
#zegdatjedenkt met Greetz
Nadat we voor Greetz een contentstrategie hebben gecreëerd, ontwikkelden we de afgelopen maanden twee mooie projecten. Waaronder de campagne...
Lees meer
02 April 2020
Met 5 sterren in Emerce 100
Tijd voor taart en toeters! We zijn door Emerce genoteerd als een van de 100 beste bedrijven van Nederland in de categorie E-Business! Met 5 sterren...
Lees meer
02 April 2020
Met PLUS wordt Pasen een eitje!
Het zal je deze Pasen niet verbazen dat de dagen anders zijn dan gebruikelijk. Maar ook in deze tijd kun je met PLUS volop van Pasen genieten. Of je...
Lees meer
12 December 2019
Kerstkookstress? Veeg het van tafel met PLUS Proefkoken.
Kerst is de tijd van samen zijn, samen eten én samen koken. En dit jaar kan die voorpret wat ons betreft niet vroeg genoeg beginnen! Hoogtepunt is...
Lees meer
09 December 2019
Nederland geeft licht.
Energize ontwikkelde een volledig geïntegreerde campagne voor de lampionnenactie van KWF Kankerbestrijding. De actie, die al sinds 2016 door KWF...
Lees meer
04 December 2019
Escape je provider. Ontdek T-Mobile Thuis.
Consumenten betalen onnodig te veel voor hun internet, TV en telefonieabonnement. De markt van providers voor thuisabonnementen wordt gedomineerd...
Lees meer
13 November 2019
Energize aan de slag voor KWF
Met trots kunnen we melden dat KWF Kankerbestrijding voor Energize kiest als haar digitaal en activatiebureau. Inmiddels zijn we volop bezig met het...
Lees meer
10 October 2019
Luister mee met Nicolaes Maes
Vanaf 17 oktober is de eerste overzichtstentoonstelling van het oeuvre van Nicolaes Maes te zien in het Mauritshuis in Den Haag. 'Nicolaes Maes,...
Lees meer
30 September 2019
30 oktober boeklancering Aandachtsmarketing
Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is aandacht van de consument kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je als...
Lees meer
09 September 2019
Laat zien wie de Sjef is met de Kruiden Sjeffies van PLUS
Maak maar snel ruimte thuis in de keuken. Haal de vensterbank leeg. De Kruiden Sjeffies komen eraan. Dit zijn twintig kruidensoorten vertaald naar...
Lees meer
24 June 2019
Aandachtreeks #8: Aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas
Aandacht is schaarser dan ooit. Mensen willen hun aandacht wel geven aan merken, zolang zij er iets in ruil voor terugkrijgen. Wij geloven dat...
Lees meer
13 June 2019
Aandachtreeks #7: Belonen loont
Mensen worden aangetrokken door (extrinsieke) beloningen: kortingen, winkansen, bonussen of gratis producten. Belonen is een heel concrete manier om...
Lees meer
06 June 2019
Aandachtreeks #6: Hoe marketing verbindt
Mensen zijn sociale wezens. We willen ergens bij horen. De sociale psychologie spreekt ook wel over de 'ingroup': een sociale groep met wie een...
Lees meer
24 May 2019
Aandachtreeks #5: Geef mij iets nieuws
Nieuwe en onverwachte zaken krijgen bijna vanzelf aandacht van consumenten. Mensen zijn nieuwsgierige wezens (al heeft de een er meer van dan de...
Lees meer
16 May 2019
Aandachtreeks #4: Prikkel het gevoel
Marketing met een lach en een traan. Emotie is niet voor niets populair bij reclamemakers. We prikkelen het gevoel in ruil voor aandacht én om te...
Lees meer
09 May 2019
Aandachtreeks #3: Laat mensen goed uit de verf komen
Al in 1943 definieerde Maslow de basisbehoeften van de mens. De vierde menselijke behoefte is waardering & erkenning. Daaronder valt ook status....
Lees meer
02 May 2019
Aandachtreeks #2: Maak je nuttig voor de klant
Mensen hebben vaak vragen over producten en diensten. De vragen of problemen lopen sterk uiteen. Van "Kan ik als ZZP'er een hypotheek krijgen?" tot...
Lees meer
25 April 2019
Aandachtreeks #1: Hoe werkt aandacht?
Aandacht. Marketeers willen het, consumenten geven het: onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat het hun leven verrijkt. Hoewel we allemaal steeds...
Lees meer
18 March 2019
HOYA laat je de details van het seizoen zien
Van sneeuw in de winter, tot zonnestralen in de zomer en stormachtiger weer in de herfst, waarbij de dagen korter worden. Die verschillende...
Lees meer
11 March 2019
UNITi: de nieuwste 3D brillenlijn van Yuniku
UNITi is een strakke en stijlvolle serie brillen gemaakt met een 3D geprint frame van polyamide in zes verschillende kleuren met pootjes en details...
Lees meer
04 March 2019
Drie nieuwe Energizers: Welkom Kim, Wendy en Nicole!
Onze jongste aanwinst van het kantoor is Kim. Ze studeert Communication- en Multimedia Design. Als stagiair draait ze op volle touren mee, daarom kun...
Lees meer
01 March 2019
Maak je eigen fabeltje met de Fabeltjeskrant handpoppen van PLUS
Van vijf van de karakters uit de film spaar je nu bij PLUS een gratis superzachte handpop. Meneer de Uil, Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Juffrouw...
Lees meer
17 January 2019
Onderzoek: Hoe trek je de aandacht van consumenten?
De ontwikkelingen in het marketingvak gaan razendsnel. De digitalisering dendert in rap tempo door, het concurrentieveld wordt groter en klanten...
Lees meer
11 January 2019
Spaar voor the voice of holland gadgets bij plus
Menig Nederlander houdt ervan om met gadgets te spelen. Zeker wanneer ze je van de keuken zo naar een virtuele wereld brengen. Maar dan moet je...
Lees meer
04 November 2018
CMOtalk/Dinner 2018: CMO's moeten meer vlooien
Op 1 november 2018 kwamen 40 CMO's van Nederland samen in de Apenheul voor de derde editie van het CMOtalk/Dinner. Een avond vol waardevolle...
Lees meer
29 October 2018
Hoe happy is werkend Nederland?
Nationale Vacaturebank zet alles op alles voor jouw baan. Die merkbelofte zien we steeds vaker terug, zoals ook in de Happy Check: een online tool...
Lees meer
29 October 2018
BLG Wonen geeft mensen met flexibel inkomen de ruimte
In een nieuwe campagne laat BLG Wonen zien welke hypotheekmogelijkheden er zijn voor mensen met flexibele arbeidscontracten. Een sterk groeiende...
Lees meer
28 August 2018
CABRIO made by Yuniku: een nieuwe collectie 3D-geprinte brillen
Yuniku is een open platform dat gebruik maakt van geavanceerde 3D-printtechnologie. Zicht staat in dit revolutionaire proces centraal. Het merk...
Lees meer
29 August 2018
Alabastine: met gemak de beste
Alabastine, onderdeel van AkzoNobel, is de grootste fabrikant van specialistische pre-deco producten en oplossingen in Nederland. Om marktleider te...
Lees meer
29 May 2018
Nieuwe Energizers!
Elize steekt haar handen uit de mouwen als producer en weet iedere productie tot een fantastisch einde te brengen. En wanneer je een voet over de...
Lees meer
29 May 2018
CMOtalk wint brons bij Esprix!
Woensdag 23 mei werden in EYE de Esprix awards uitgereikt. CMOtalk was niet alleen genomineerd in de categorie Business-2-Business, maar mocht op de...
Lees meer
28 May 2018
BLG Wonen: houd je huis in topconditie.
In de nieuwe campagne kijkt BLG Wonen verder dan alleen de hypotheeklasten. Met de online service krijgen huizenkopers persoonlijk advies voor het...
Lees meer
05 April 2018
Energize viert 12,5 jarig jubileum
Energize viert 12,5 jarig jubileum! Het lijkt als de dag van gisteren dat we in 2005 onze deuren openden in -jawel- Driebergen. Om dit te vieren...
Lees meer
26 March 2018
Energize hou't simpel voor CetaBever
Met de nieuwe merkbelofte ‘Hou’t simpel’ wil CetaBever de consument het vertrouwen geven om de klus aan te pakken en met succes af te ronden....
Lees meer
09 March 2018
Energize ontwikkelt internationale campagne voor Ørgreen + Yuniku
Voor de unieke samenwerking tussen Ørgreen + Yuniku heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte 'Designed around you' gecreëerd. De...
Lees meer
09 March 2018
Kasimir Vermeulen nieuwe Strategy Director
Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, business creativiteit en branded...
Lees meer
26 February 2018
Laat je tofste Koin trick zien!
In navolging op de succesvolle Emoji campagne heeft PLUS een nieuwe spaaractie uitgerold! Dit keer kun je sparen voor 24 verschillende Mario Kart...
Lees meer
06 December 2017
Goed eten is samen eten
Het favoriete seizoen van PLUS staat voor de deur: Kerst. Een uitgelezen kans om met elkaar aan tafel te genieten van een heerlijk diner met echte...
Lees meer
27 November 2017
Een onvergetelijk & muzikaal CMOtalk Dinner
Een exclusieve avond waar communicatie- en marketing-iconen voor worden uitgenodigd. Op 9 november 2017 waren de studio's van het Muziekcentrum van...
Lees meer
20 November 2017
Spot or not
We ontwikkelden voor HOYA de B2B-campagne ‘Spot or Not’. ECP’s worden uitgedaagd om digitaal de Big 5 te spotten en maken zo kans op een...
Lees meer
16 November 2017
Zilver voor CMOtalk
Donderdag 16 november was de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards. CMOtalk is in de categorie B-2-B bekroond met een zilveren award!...
Lees meer
13 November 2017
Alles op alles voor Nationale Vacaturebank
De online vacaturesite heeft een gloednieuw platform waar werkzoekenden niet alleen alle banen kunnen vinden, maar ook handige tools en slimme checks...
Lees meer
12 October 2017
Twee Lovie Awards voor 'The Goldfinch a bird's eye view'
Want de storytelling website ‘Het puttertje in vogelvlucht’ voor het Mauritshuis heeft maar liefst twee Lovies gewonnen bij The Lovie Awards in...
Lees meer
18 August 2017
Online content met een knipoog
Met zowel vermakelijke als informatieve content bouwen we sinds afgelopen jaar aan het digitale platform van Centraal Beheer. Een van meest...
Lees meer
16 August 2017
Werelds werk uit Cannes
Iedereen ziet steeds beter in dat merken niet zomaar iets moeten vertellen over een product, maar het meer moeten hebben over een mentaliteit. Het...
Lees meer
12 June 2017
Energize zet alles op alles voor Nationale Vacaturebank
In de zoektocht naar een creatief bureau dat Nationale Vacaturebank kan helpen met het realiseren van haar ambitie om de perfecte matchmaker te...
Lees meer
19 May 2017
Breakfast @ Energize 2017: Durf te dromen
Allard gaf een presentatie over zijn recent verschenen boek Semco in de polder. Allard deelde zijn verfrissende kijk op ondernemen die begint met...
Lees meer
01 May 2017
BLG Wonen maakt wonen mogelijk voor mensen zonder vast contract
In een nieuwe campagne springt BLG Wonen in op de trend van flexibele arbeidscontracten.Je hoort het steeds meer om je heen: mensen met tijdelijke...
Lees meer
24 March 2017
Energize verwelkomt vier nieuwe collega’s
Leander van Altena start als onze nieuwe Account Director. Na een korte periode van interim werkzaamheden bij diverse bureaus, sluit hij zich nu aan...
Lees meer
14 February 2017
Het Puttertje, FWA of the Day en meer...
De ‘storytelling’ website voor Het Puttertje is de eerste in een serie van online verhalen over meesterwerken die in het Mauritshuis zijn te...
Lees meer
14 February 2017
The color experiment in Adformatie
Is het mogelijk om je thermostaat lager te zetten en er nog steeds warm bij te zitten door het slimme gebruik van gekleurd licht? Voor Philips...
Lees meer
22 December 2016
Aan tafel met je ouders
Energize heeft voor BLG Wonen een online campagne ontwikkeld dat zich richt op starters en hun ouders met het thema: ‘Aan tafel met je ouders.’...
Lees meer
19 December 2016
Ontwikkelingen vormen de toekomst
Welke ontwikkelingen zullen de toekomst van marketing gaan vormen de komende paar jaar? Klaas schetst een beeld van zijn visie voor de trends van...
Lees meer
25 November 2016
Een 360° VR Campagne voor HOYA
Energize heeft een nieuwe B2B campagne voor HOYA Vision Care ontwikkeld en inspireert daarmee mensen om de wereld eens anders te bekijken.Een leven...
Lees meer
18 November 2016
CMO’s hebben de smaak te pakken na eerste CMOtalk Dinner
Voor het eerst kwamen top marketeers samen voor het eerste CMOtalk Dinner in het Mauritshuis, voor een avond ongestoord spreken en luisteren. Een...
Lees meer
05 September 2016
Fietspost voor beter onderzoek naar juvenile arthritis
Een groep Nederlandse artsen zal in acht dagen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, Nederland naar Genua in Noord-Italië fietsen. Ze doen...
Lees meer
05 September 2016
Digitale bureaus van over de hele wereld bezoeken Energize
In de laatste week van juli werd de jaarlijkse Global Member Meeting of the Society of Digital Agencies (SoDa) gehouden in Amsterdam. SoDa is een...
Lees meer
03 August 2016
Een intense introductiecampagne
Aquafresh introduceert een nieuwe tandpasta met een intens frisse smaak die tot wel 8x frisser aanvoelt. Dus je hebt natuurlijk een intens lange...
Lees meer
08 July 2016
ENERGIZE BREIDT UIT IN DE BREEDTE
De natuurlijke groei van Energize gaat gestaag door. En dat vraagt om creatieve én strategische slagkracht. Die vonden we in de vorm van Els, Lisa...
Lees meer
01 May 2016
Persoonlijke aandacht voor BLG Wonen
Energize en BLG Wonen onderzochten in een aantal sessies de potentieel, nieuwe toekomst strategieën. In de campagne die we samen creëerden is BLG...
Lees meer
01 May 2016
Stapel ze allemaal - Angry Birds
Supermarktketen PLUS heeft een loyaliteitsprogramma gelanceerd en speelt zo in op de Angry Birds film, die op 18 mei in Nederland in première...
Lees meer
05 April 2016
The Sensodyne challenge
Sensodyne tandpasta is bekend om zijn langdurige verlichting en bescherming van gevoelige tanden. Maar hoe laat je mensen precies zien wat de...
Lees meer
01 February 2016
Energize winnaar bij NBSA Institute
In de vaak geciteerde en visionaire woorden van Andy Warhol: “In the future, everyone will be world-famous for fifteen minutes.” Wereldwijde...
Lees meer
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de newsflash.
Abonneren