PLUS Kerstcampagne 2021
Juist deze kerst was het belangrijk om meer naar elkaar om te kijken en behulpzaam te zijn voor een ander. In de jaarlijkse kerstcampagne van PLUS stond daarom het thema behulpzaamheid centraal. De kern van de campagne was een onderdeel van de supermarkt dat normaal gesproken weinig aandacht krijgt, maar hét symbool van behulpzaamheid is: het prikbord. Speciaal voor deze campagne werd het prikbord opgewaardeerd tot Buurtbord en kreeg het een hoofdrol in alle uitingen van de geïntegreerde kerstcampagne.
Bekroningen
In de kerstcommercial vertelden we het verhaal van Mari. Een docente voor wie de kerstvakantie vooral een eenzame tijd is. Ze vindt houvast in het helpen van mensen via het Buurtbord in de supermarkt. Het Buurtbord en de buurtheld Mari kwamen terug in een serie inspirerende online video’s waarin steeds een situatie uit de commercial wordt uitvergroot en gekoppeld aan het kerstassortiment of de services van PLUS. 
uitwerking & middelen
In de kerstcommercial vertelden we het verhaal van Mari. Een docente voor wie de kerstvakantie vooral een eenzame tijd is. Ze vindt houvast in het helpen van mensen via het Buurtbord in de supermarkt. Het Buurtbord en de buurtheld Mari kwamen terug in een serie inspirerende online video’s waarin steeds een situatie uit de commercial wordt uitvergroot en gekoppeld aan het kerstassortiment of de services van PLUS.

Ook in en om de PLUS winkels werd het Buurtbord ingezet. En omdat PLUS een centrale rol in de buurt speelt, lanceerden we de activatie: Buurtheld van het Jaar. Waarbij lokale helden konden worden opgegeven. Met als hoofdprijs een feestelijk thuisdiner van influencer Francesca Kookt.