KWF Support Socks

Met veranderend geefgedrag van jongeren en het wegvallen van grote sponsorevenementen is er behoefte aan aanvullende fondsenwervingsmethoden. Hoe kunnen we een mensen op een nieuwe manier stimuleren om een bijdrage laten leveren aan KWF en haar levensreddend kankeronderzoek?

Hoewel KWF nog steeds een grote en trouwe schare vaste donateurs heeft, zijn jongere mensen steeds minder bereid een vaste maandelijkse bijdrage te doen. Zij geven liever incidenteel, aan acties waarbij zij zich persoonlijk betrokken voelen en op momenten en manieren waarop het voor hen relevant is. Dat doen zij bijvoorbeeld door iemand te sponsoren of zelf in actie te komen bij de diverse sportieve sponsorevenementen, zoals hardloopwedstrijden.

Omdat in 2020 de hardloopevenementen niet door konden gaan, bedacht Energize de KWF Support Socks om de doelgroep ook nu in beweging te brengen voor KWF. Een aankoop waarmee niet alleen zijzelf, maar ook KWF én iedereen die in aanraking komt met kanker mee geholpen zijn. 

REN Tegen kanker

Met 2,4 miljoen Nederlandse hardlopers, is het een van de vier grootste sporten van Nederland. Maar het is ook een blessuregevoelige sport en dat baart menig renner soms zorgen. De steunsokken van STOX Energy Socks bieden een oplossing door bewezen minder blessures, spierpijn en vermoeide benen. Een waardevolle investering voor hardlopers en een echte win-win in het geval van de KWF Support Socks.

Uitwerking & middelen

Geef met de KWF Support Socks. De speciale editie high-tech compressiesokken van Stox Energy Socks biedt niet alleen steun voor hardlopers, maar ook voor iedereen die door kanker geraakt is. Bij aankoop van de KWF Support Socks gaat 50% van het aankoopbedrag naar kankeronderzoek. Vanaf 4 maart 2021 zijn de KWF Support Socks voor €49- te koop op stoxenergy.com/kwf. Een aanwinst voor jezelf, maar ook een perfect cadeau voor een fervent hardloper. Zo kan KWF stappen maken, dankzij iedere stap die een hardloper zet.

Energize is verantwoordelijk voor het ontwerp van de SteunSok. Om de sokken onder de aandacht te brengen bij hardlopers is gebruik gemaakt van sociale media, print en influencers.